Bön och lovsång

Bön är bland det mest centrala vi gör som kyrka.

Bön är vår kommunikation med Gud. Tänkt dig en relation som bara skulle vara envägskommunikation. Det skulle inte bli mycket till samtal och gemenskap. Genom bön får vi samtala med Gud om allt som ligger på vårt hjärta. Men vi tror också att Gud vill samtala med oss också. Bön är något som kan ske enskilt eller tillsammans.

Lovsång är också ett annat uttryck för bön där vi vänder oss till Gud i tacksamhet och lovprisning för den han är och vad han gjort. I vår kyrka har vi två fasta tillfällen under veckan där man kan komma till kyrkan för bön: onsdagar kl 19:00-20:00 med fokus på bön och lovsång samt lördagar kl 11:00-12:00. Varmt välkommen att vara med!

Bönekurs

Välkommen med på en åtta veckors kurs som utgår från Herrens bön. Utveckla och fördjupa ditt böneliv både individuellt och som gemenskap. ”Herre, lär oss att be…”

Information om nytt kurstillfälle kommer.

Vill du veta vad som händer i Skärgårdskyrkan?

Registrera dig för att ta del av vårt nyhetsbrev via mejl.

Adress
Skärgårdsvägen 252

139 35 Värmdö

info@skargardskyrkan.se