LP-kontakt – Vardagsrum för alla

Nu har vi startat! Vi vill träffa fler av våra medmänniskor.

Skärgårdskyrkan finns för att beskriva Guds mål: Frihet, glädje och vänskap för alla! Det betyder att du är välkommen precis som du är, oavsett vem du är och oavsett var du befinner dig i livet. Tillsammans med andra kan du bli starkare och du kan bli till styrka för någon annan.

Genom att samverka med LP ökar Skärgårdskyrkans möjligheter att nå de som vill förändra sin situation från skadliga livsstilar där alkohol och droger styr. I vår gemenskap finns de som redan gjort förändringar och de som inte har sådana erfarenheter. Idag finns cirka 75 LP-kontakter i Sverige. LP-kontakterna är som ett ”öppet hus” med kafé där vi erbjuder gemenskap, samtal och stöd. Välkommen du också!

Vi startar med att ha LP-kontakt och Vardagsrum för alla på måndagar kl 15-18. Sedan utökar vi tid varefter vi blir fler!

Varje måndag kl 15.00-18.00

Vill du något av detta?

• Träffa andra människor
  • Lära känna de som redan är med i Skärgårdskyrkan
  • Få hjälp på något sätt
  • Ge av dig själv och bidra på något sätt
  • Utveckla din kontakt med Gud

Våra dörrar står öppna och du är hjärtligt välkommen.

Planen är att

• Vi samtalar
  • Vi umgås
  • Vi sjunger