Alpha

Alpha är en grundkurs i kristen tro. Under 11 veckor utforskar vi livets stora frågor i en öppen och tillåtande miljö där små som stora frågor och samtal får plats. Alpha riktar sig till den som är nyfiken på kristen tro eller vill lära sig mer. Alpha är ett väldigt bra tillfälle att bjuda med sig sina vänner, eller kollegor för att tillsammans delta i kursen.

Upplägget för kursen är man först äter lite mat tillsammans. Sen tittar man på en film kring kvällens ämne som sedan följs av samtal i mindre grupper. Första tillfället är ett prova på-tillfälle, då det ges möjlighet att se vad Alpha är.

Alpha startade torsdag den 8 februari 2024, kl 19:00. Är du intresserad av att gå Alpha vid ett senare tillfälle? Använd formuläret nedan för anmälan. Första tillfället är ett prova-på-tillfälle, så ta chansen att testa.

Intresserad av Alpha?

Vill du veta vad som händer i Skärgårdskyrkan?

Registrera dig för att ta del av vårt nyhetsbrev via mejl.

Skärgårdsvägen 252

139 35 Värmdö

info@skargardskyrkan.se
eller klicka här för att kontakta oss