Omsorg

Det är lätt att känna oro kring coronavirusets konsekvenser. Isolering, ensamhetskänsla, och bekymmer för vänner och familj kan bli tungt att bära själv. Vi i Skärgårdskyrkan vill vara med och erbjuda nya vägar att bära varandra och våra medmänniskor, genom bön, samtal, själavård och praktisk hjälp.

Vi vill gärna stötta och hjälpa dig, det spelar ingen roll om du är medlem eller inte, vi är alla varandras medmänniskor.

Behöver du prata med någon?

Behöver du få prata med någon om dina tankar eller din livssituation? Just nu kan det röra sig om coronaviruset men vi möter också mycket annat i livet. Att få dela sina tankar med någon kan göra skillnad. Kontakta Jakob Frieman för samtal, själavård eller trosfrågor

Vill du att vi ska be för något?

Skicka in önskemål om vad du behöver hjälp med att be för. I församlingen har vi förbönsgrupper som ber varje dag för inkomna böneämnen. Skicka in dina bönämnen eller tacksägelseämnen via kontaktformuläret här nedan.

Behöver du praktisk hjälp?

Du är kanske van att vara självständig men på grund av smittorisk kanske du nu är i behov av hjälp med att bl.a. handla mat eller hämta ut mediciner. Vi har en resursgrupp som gärna vill hjälpa dig. Fyll i namn och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss om hur det kan fungera bäst för dig.

Har du ett böneämne eller andra frågor/funderingar? Skriv här.

Vill du vara anonym? Det är okej, hoppa då bara över fälten för namn och e-postadress

Vill du veta vad som händer i Skärgårdskyrkan?

Registrera dig för att ta del av vårt nyhetsbrev via mejl.

Adress
Skärgårdsvägen 252

139 35 Värmdö

info@skargardskyrkan.se