Påsk
Från död till liv

Skärtorsdagen, i kyrkan kl 18.00

Getsemanestund i kyrkan. Det blir nattvard, bön och lovsång. Vi läser också texterna från evangelierna som beskriver gemenskapen kring nattvarden, bönen i Getsemane och Jesu väg till korset. Samlingen varar 1 timme.

Långfredagen, via Instagram kl 15.00

På Långfredagen har vi ingen gudstjänst i kyrkan. Men det kommer vara en samling via Instagram Live kl. 15:00. Det blir ett tillfälle då vi stannar upp, ber, läser texterna från evangelierna och reflekterar kring Jesu lidande och död på korset.

Påskdagen, i kyrkan kl 11.00

På Påskdagen, kl. 11:00 har vi Uppståndelsegudstjänst. Då är du välkommen till kyrkan. Vi firar att Jesus uppstod och besegrade döden. Rubriken för söndagens predikan är: Om församlingen: Kristus i centrum. Efter gudstjänsten blir det fika och fortsatt gemenskap.

Skärgårdsvägen 252

139 35 Värmdö

info@skargardskyrkan.se
eller klicka här för att kontakta oss